۲۵ مرداد ۱۳۸۹، ۹:۴۴

معضلات اجتماعی کردستان با برگزاری همایش و سمینار ساماندهی نمی شود

معضلات اجتماعی کردستان با برگزاری همایش و سمینار ساماندهی نمی شود

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزاری همایش و سمینارهای مختلف را راه چاره ساماندهی و مقابله با معضلات اجتماعی این استان ندانست.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، حجت الاسلام مسعود صفی یاری شامگاه یکشنبه و در جلسه کارگروه اجتماعی استان کردستان، اظهار داشت: ساماندهی و مقابله با معضلات اجتماعی در استان کردستان با برگزاری همایش و سمینار 500 نفره حل نمی شود و باید برنامه ریزی جمعی و یک  مشارکت گسترده در بین تمامی دستگاه ها و سازمانهای متولی این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: ساماندهی معضلات اجتماعی استان کردستان در ابتدا نیازمند آسیب شناسی است و باید به دور از تصمیم گیریهای بخشی و با یک نگاه فرابخشی معضلات اجتماعی استان کردستان را مورد تجزیه و تحلیل جدی قرار داد تا بتوان بر اساس یافته های علمی و در قالب های مختلف برنامه ریزی و برای مقابله با آنها تصمیم گیری کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با انتقاد از شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه، گفت: متاسفانه در حال حاضر مشکل اصلی معضلات اجتماعی همچون بدحجابی در بخشی از بدنه اجرایی دستگاه ها و سازمانهای متولی مشاهده می شود و بهتر آن است برخورد با این پدیده از خود ادارات دولتی و سازمانهای مسئول امر آغاز شود.

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات و برنامه ریزی های دستگاههای مسئول و متولی امر در حوزه معضلات و مسائل اجتماعی کاملا در تضاد با همدیگر است که با این روند به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید و باید تلاش کرد که یک همکاری و برنامه ریزی جمعی در دستور کار قرار گرفته و همه در یک راستا و با یک هدف مشخص حرکت نمایند.

وی همچنین از روند رو به رشد آمار طلاق در استان کردستان اظهار نگرانی کرد و خواستار حساس کردن جامعه نسبت به این پدیده شد و بیان داشت: باید تمامی اقشار جامعه را به شیوه های کاملا فرهنگی در جریان عواقب و نتایج پدیده شوم طلاق قرار داد تا بتوان برای مقابله با آن هم تصمیم گیری نمود.

در ادامه این جلسه مقرر شد کمیته ای با حضور تعدادی از اعضا کارگروه اجتماعی استان کردستان در راستای بررسی و کارشناسی معضلات اجتماعی این استان تشکیل شود.

کد خبر 1134449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha